Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W Białymstoku malują obrazki na murach. Reaguj, gdy niepełnoletni kupuje alkohol

Robert Orzechowski
Marketing & Communications Consultants
17 sierpnia w Białymstoku, w ramach kampanii – „Pozory mylą, dowód nie” – rozpoczęto malowanie obrazków, utrzymanych w stylistyce sztuki ulicznej. Powstaną scenki, które wskazują na konsekwencje spożywania alkoholu przez niepełnoletnich. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi sprzedawców i świadków sprzedaży na ten problem.

Białystok jest kolejnym miastem, w którym powstaną obrazki kampanii "Pozory mylą, dowód nie". Poparcie władz lokalnych pokazuje, że nasze działanie ma sens i jest dostrzegane. Pozwala to mieć nadzieję na osiągnięcie głównego celu, jakim jest zmiana postaw wobec sprzedaży alkoholu niepełnoletnim - mówi Danuta Gut, Dyrektor Biura Zarządu ZPPP Browary Polskie.

W ramach kampanii powstanie 600 obrazków w całej Polsce. Każda z namalowanych scen opatrzona będzie znakiem kampanii Alkohol. Tylko dla pełnoletnich. Kampania opiera się również na dystrybucji pakietów edukacyjno - informacyjnych do sklepów w całej Polsce. W zestawie znajdą się ulotki, plakaty oraz naklejki informujące o tym, że dany punkt nie prowadzi sprzedaży alkoholu niepełnoletnim. W dotarciu do sprzedawców w całej Polsce pomogli funkcjonariusze Policji, którzy oprócz przekazywania materiałów będą informować sprzedawców o konsekwencjach wynikających ze sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim.

Od początku sierpnia w TVP można zobaczyć również dwa 15. sekundowe spoty zwracające uwagę na to, że dorosły wygląd nie musi oznaczać dojrzałości. Zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami istnieje zakaz sprzeda|y napojów alkoholowych osobom, które nie ukończyły 18 roku życia. Łamanie tego zakazu jest przestępstwem. Chcemy przypomina sprzedawcom, że prawo daje im możliwość sprawdzenia wieku kupującego. W przypadku wątpliwości co do pełnoletności nabywcy, sprzedający lub podający napoje alkoholowe ma prawo żądać okazania dokumentu tożsamości.

Niestety, jak pokazuje praktyka, często zakaz ten nie jest przestrzegany. Z jednej strony wynika to z niedostatecznej świadomości prawnej sprzedawców, chęci finansowego zysku, braku wyobraźni, co do potencjalnych skutków nawet jednorazowego spożycia alkoholu przez młodego człowieka. Brakuje także w Polsce wyraźnej i stanowczej dezaprobaty ze strony dorosłych oraz środowisk opiniotwórczych dla takich praktyk. Stąd, z punktu widzenia Policji, istotnym celem kampanii "Pozory mylą, dowód nie" będzie zwrócenie społecznej uwagi na problem spożywania alkoholu przez dzieci i młodzież oraz wzmocnienie dezaprobaty dla tego procederu - mówi Waldemar Jarczewski, Zastępca Komendanta Głównego Policji.

Organizatorami kampanii są Związek Browary Polskie i Komenda Główna Policji. Tegoroczna odsłona kampanii jest prowadzona przy wsparciu Europejskiej Fundacji Kultury Miejskiej.

Źródło: Wrota Podlasia

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na podlaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto