MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

W Łomży odbędzie się szkolenie dla ludzi chcących zmieć swoją sytuację życiową

Robert Orzechowski
Rekrutacja do projektu pt. „Spółdzielnia socjalna – moja własna szansa na pracę”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Celem projektu jest przygotowanie grupy 30 beneficjentów do samodzielnego działania na rynku pracy, w szczególności do założenia i prowadzenia spółdzielni socjalnej przez 15 osób.

Projekt jest realizowany od 1 lipca br., a jego zakończenie zaplanowanego jest 31 grudnia 2011.

Uczestnikami projektu będą osoby fizyczne zamieszkałe w subregionie łomżyńskim tj. w powiecie łomżyńskim, grajewskim, kolneńskim, wysokomazowieckim, zambrowskim, monieckim oraz mieszkańcy miasta Łomża, które zamierzają rozpocząć działalność gospodarczą w obszarach niezwiązanych z produkcją roślinną i/lub zwierzęcą (z wyłączeniem osób, które posiadały zarejestrowaną działalność gospodarczą w okresie 12 miesięcy przed dniem przystąpienia do projektu), w tym w szczególności:
a) osoby pozostające bez zatrudnienia przez okres co najmniej 12 miesięcy w ciągu ostatnich 24 miesięcy przed przystąpieniem do projektu,
b) kobiety (w tym zwłaszcza kobiety powracające lub wchodzące po raz pierwszy na rynek pracy po przerwie związanej z urodzeniem i wychowaniem dzieci),
c) osoby do 25 r. życia,
d) osoby po 45 r. życia,
e) osoby niepełnosprawne,
f) osoby zamieszkującymi w gminach wiejskich i miejskich-wiejskich oraz miastach do 25 tys. mieszkańców.

Poszukiwane będą przede wszystkim osoby chętne do zmiany swojej sytuacji życiowej, które w ramach projektu wystarczy wyposażyć w niezbędną wiedzę i środki finansowe w celu utworzenia spółdzielni socjalnej.

Najważniejsze działania przewidziane w projekcie:

1. Rekrutacja uczestników do projektu: (sierpień – listopad 2010)
a) I etap: wyłonienie 30 osób,
b) II etap: przeszkolenie 30 osób,
c) III etap: wyłonienie 15 osób, które założą spółdzielnię socjalną.

2. Szkolenia w 4 modułach dla 30 osób m.in.: (wrzesień – listopad 2010)
a) ABC prowadzenia spółdzielni socjalnej (70 h),
b) Marketing (16 h),
c) Mała księgowość (30 h),
d) Biznesplan – praktyka działalności (24 h).

3. Doradztwo specjalistyczne: (wrzesień 2010 – grudzień 2011)
a) podstawowe (150 h) – dla 30 osób (IX – XI. 2010),
b) specjalistyczne dostosowane do potrzeb BO (510 h) – dla 15 osób (XII.2010 – XII.2011)
c) psychologiczne (60 h) – (IX.2010 – XII.2011)

4. Utworzenie i funkcjonowanie spółdzielni socjalnej w ramach projektu: (grudzień 2010 – grudzień 2011)
a) powstanie i zarejestrowanie spółdzielni socjalnej (XII.2010),
b) wypłata jednorazowej dotacji na zakup wyposażenia niezbędnego do podjęcia działalności w ramach spółdzielni (XII.2010),
c) wsparcie pomostowe członków spółdzielni na pokrycie niezbędnych, bieżących opłat związanych z prowadzeniem spółdzielni (XII.2010 – XII.2011).

Do końca września br. przyjmujemy formularze rekrutacyjne, załączony poniżej wraz z odpowiednimi oświadczeniami.

Osoby zainteresowane uczestnictwem w projekcie zapraszamy do Biura Projektu, które mieści się w siedzibie Starostwa Powiatowego w Łomży, ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża, pok. 322. Kontakt telefoniczny: Edyta Zawojska - 86 215-69-13, Katarzyna Modzelewska – 086 215-69-14.

Rekrutacja trwa do zamknięcia 30 - osobowej listy uczestników, tj. do końca września 2010 roku.

Więcej informacji na stronie internetowej projektu www.spoldzielnia.dti.pl

Źródło: Powiat Łomża, Katarzyna Modzelewska

od 7 lat
Wideo

Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na podlaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto